
„Aké úžasné, že sme sa stretli s paradoxom. Teraz máme nádej na pokrok.“
The little advance I now have upon this store of education, I have picked up from time to time under the pressure of necessity.
1850s, Autobiographical Sketch Written for Jesse W. Fell (1859)
Kontext: There were some schools, so called, but no qualification was ever required of a teacher beyond "readin', writin', and cipherin' " to the rule of three. If a straggler supposed to understand Latin happened to sojourn in the neighborhood, he was looked upon as a wizard. There was absolutely nothing to excite ambition for education. Of course, when I came of age I did not know much. Still, somehow, I could read, write, and cipher to the rule of three, but that was all. I have not been to school since. The little advance I now have upon this store of education, I have picked up from time to time under the pressure of necessity.
„Aké úžasné, že sme sa stretli s paradoxom. Teraz máme nádej na pokrok.“
„Váž si všetko, čo máš, aby si mohol časom získať viac.“
Rozprávky o hľadaní dobra. Kníhtlač Gerthofer. 2018.
Prisudzované výroky
„Teraz nie je čas premýšľať nad tým, čo nemáte. Premýšľajte nad tým, ako môžete využiť to, čo máte.“
„Obchodný cestujúci môže získať najväčšie vzdelanie, keď má otvorené oči.“
„Malý chlapec, ktorý sa narodil z nevyhnutnosti, nás doslova zbavil okamžitých obáv.“
„Najviac času strácame tým, že by sme chceli získať čas.“
Prisudzované výroky
„Najviac času premárnime tým, že sa usilujeme získať čas.“
„Človek stratí najviac času tým, že sa snaží získať čas.“