“I have discovered that it is enough when a single note is beautifully played.”
Biographical note http://web.archive.org/20031024234038/homepage.mac.com/splitcube/arvopart/biography.html
Arvo Pärt je estónsky hudobný skladateľ, predstaviteľ minimalizmu, presnejšie tzv. sakrálneho minimalizmu. Ďalšími predstaviteľmi tohto prúdu sú Henryk Górecki a John Tavener.
Vo svojich kompozíciách Pärt využíva dodekafóniu, serializmus, aleatoriku, sonorizmus, algoritmickú kompozíciu a podobné kompozičné postupy. Od roku 1976 tiež používa vlastnú minimalistickú techniku zvanú tintinnabuli , ktorej hlavným elementom sú jednoduché harmónie, jednotlivé pomaly doznievajúce noty alebo trojzvuky v jednej tónine pripomínajúce zvuk zvonov. Prvou skladbou, v ktorej Pärt túto techniku použil, bola klavírna skladba Für Alina.
Od roku 1980 žije v Berlíne.
Wikipedia
“I have discovered that it is enough when a single note is beautifully played.”
Biographical note http://web.archive.org/20031024234038/homepage.mac.com/splitcube/arvopart/biography.html
Arvo Pärt: 24 Preludes for a Fugue http://www.imdb.com/title/tt0358947/ (DVD, 2002)
Read from his musical diaries while speaking at St. Vladimir’s Seminary https://vimeo.com/221011528/
Liner notes for Fratres; Biographical note http://www.musicianguide.com/biographies/1608003521/Arvo-P-auml-rt.html
Kontext: Tintinnabulation is an area I sometimes wander into when I am searching for answers--in my life, my music, my work. In my dark hours, I have the certain feeling that everything outside this one thing has no meaning. The complex and many-faceted only confuses me, and I must search for unity. What is it, this one thing, and how do I find my way to it? Traces of this perfect thing appear in many guises--and everything that is unimportant falls away.